utorak, 3. ožujka 2015.

Restauracija Tomos automatika dan 2

Restauracija Tomos automatika: dan 2:


Pošto je sve bilo uredu sa brzinama, sada idemo na otvaranje lijevog poklopca odnosno struje. Nakon što otvorite poklopac gdje se nalazi struja pazite da ne biste nanjeli neku prašinu ili prljavštinu, što se tiče paljenja tu nema biti što pokvareno osim ako su magneti istrošeni ili ako je motor stvarno star onda bi bilo poželjno zamijeniti paljenje. U mom slučaju paljenje je bilo u urednom stanju pa zamjena nije bila potrebna.
Između paljenja i prvog zupčanika je mala pregrada kako zmazanoča ne bi utjecala na paljenje, ono što je sada važno da napravite je to da skinete zupčanik sa mašine te uzmete tako zvanu drot kefu i očistite zupčanik. Ako primijetite da su zubi na zupčaniku tanki to je znak da ih je lanac uništio te je potrebno zamijeniti zupčanik.  Nakon što ste riješili problem zupčanika vrijeme je da razmislite želite li prefarbati mašinu: ako želite onda to učinite prije zatvaranja poklopca. Nakon što je lijevi poklopac zatvoren i lanac vraćen na zupčanik vrijeme je da se pozabavimo auspuhom, fergazerom, usisom, vanjskom bobinom itd.

Dok se bavimo ostalim stvarima najprije uzmite auspuh nalite nafte u njega i začepite se obje strane te ostavite da odstoji nekoliko dana.






Fergazer je najsloženiji dio motora, on ubacuje mješavinu u cilindar u obliku spreja no ne samo mješavinu nego i zrak. Kod obnove važno je provjeriti stanje fergazera u njegovoj unutrašnjosti. donji dio fergazera čini čašica u kojoj stoji benzin dok ga motor ne potroši, a onda plovak pada na dno čašice te se čaša ponovo puni. provjerite stanje vašeg fergazera:       



Na fergazeru postoji i čok koji služi kako bi motor lakše upalio on zatvori dovod zraka tako da motor vuče više benzina.

Iz fergazera se nastavlja usisna grana kroz koju benzin dospijeva u cilindar. Originalan automatik ima usis širine 12 mm. 

Na fergazer je važno staviti filter kako nebi vukao previše 
                                                                             zraka.

Vanjska bobina, to je naprava slična transformatoru koja uz pomoć puno namotaja zavojnice stvara vrlo velik napon. Kako to točno radi: paljenje stvara struju od 12 volti a bubina tu struju od 12 volti pretvara na naprimjer 12000 volti što je dovoljno jako da stvori iskru. Kada rukujete s bubinom morate paziti da vam ne opadne na pod jer bi to uništilo zavojnicu. Bubina izgleda ovako.


To bi bilo to za ovaj dan iduću epizodu nastavljamo sa: strujom, sastavljanjem, ulje u getribi... itd.

Nema komentara:

Objavi komentar